De Pollock a Barceló

07_ellizoe_pasodoblebarcelo

 

Un mur i un terra d’argila, dos homes caven, aixequen el fang, el llencen contra la paret, colpegen la paret, la graten, la foraden, hi deixen empremtes amb les mans, els genolls….amb gerres de fang creen màscares monstruoses que esclafen al mur….això és “Pasodoble”, una performance del pintor Miquel Barceló i del coreògraf serbi Josef Nadj al Teatre Lliure de Barcelona.

Després de la nostra experiència en la creació del mural de la còlera i del nostre viatge a Paris per veure l’exposició de Pollock, la notícia d’aquest espectacle em va arrossegar literalment a veure’l.

I, a més a més, llegeixo que Barceló tenia una gran admiració per Pollock i fins i tot en tenia una fotografia en el seu taller quan era més jove.

L’espectacle és una mostra d’un procés creatiu treballant amb argila, situats pràcticament dins de l’obra d’art,  i utilitzant tècniques molt primàries. I cada dia destrueixen el resultat per tornar-lo a construir el dia següent.

És realment impressionant. És com un ritual en el qual t’agafen ganes de participar-hi.

 

1196779867_extras_albumes_0

un video: http://www.teatrelliure.com/videos/0809/cat35paso.htm

l’espectacle: http://www.teatrelliure.com/cat/programa/temp0809/35paso1.htm

els artistes: http://www.teatrelliure.com/cat/programa/temp0809/35paso3.htm

la crítica ha dit: http://www.teatrelliure.com/cat/programa/temp0809/35paso6.htm

més informació: http://www.europapress.es/catala/noticia-isaki-lacuesta-portara-cinema-pasodoble-barcelo-nadj-versio-live-capella-palma-20090508171832.html

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s